A 2002-es évet még a Strong Deformity ütőssel, Bertalan Balázszsal zúzta végig a csapat, nem is akárhogy, azonban 2003. február végén a klasszikus felállású Moby Dick immár a negyedik közös fellépésén van túl. Hoffer Péter ismét anyazenekarában játszik, és ennek kapcsán kérdeztük a dobtanárt, mi történt vele az elmúlt években, mi volt az oka, amiért nem állt rögtön a Moby Dick szolgálatába a zenekar újjáindulásakor.
Mi történt veled a Moby Dick szünetelésének éveiben?
Hofi: 1998-2003. között legfontosabb feladatomnak a soproni dobiskolám folytonos működésének biztosítását tartottam. Kilenc kottákat tartalmazó könyvet állítottam össze különböző stílusokban, melyek az általam képviselt oktatási rendszert tükrözik. Jelenleg 25 tanulónk van, és büszke vagyok arra hogy az iskolába az ország minden részéről jönnek hozzánk tanulni. A sikerekhez nagyban hozzájárul Rozsonits Tamás ("elődöm") barátom, akinek többek közt a dobosmagazinban megjelent cikket is köszönhetem és "jobbkezem", Szolcsányi Szabolcs (Mood utódzenekarának dobosa) aki 1994-óta tanít velem az iskolában. A dobiskola mellett belevetettem magam a színház és musical-ek világába, és olyan darabokban játszhattam élőben és stúdióban mint a Jekyll & Hyde, Jézus Krisztus Szupersztár és a Rocky Horror Picture Show.
Hogy érzed magad ismét a Moby Dick kötelékében?
Hofi: A zenekarban újra játszani egy nagy zenei kirándulás után, nagy kihívás és nagyon jó érzés. A kihívásokat mindig szerettem és kerestem, a jó érzés pedig abból fakad hogy újra zenélhetek azokkal az emberekkel, akikkel már sok sikeres évet tudhatunk magunk mögött. A sok más jellegű munka során rá kellett döbbennem arra, hogy a legnagyobb fizikai és szellemi felkészültséget a Moby Dick által képviselt zenei irányzat kívánja meg.
Jelentettek-e megterhelést számodra a Moby Dick próbák a felkészülés során?
Hofi: A első próbák előtt a fő kérdés az volt, hogy fizikailag bírom e a kiképzést. Az első buli előtt mindössze négy próbát tartottunk, melyek alatt eloszlottak félelmeim, és olyan érzésem volt mintha ez a pár év kihagyás még érettebbé, magabiztosabbá tette volna számomra a dobolást, hiszen a koncerteken, korábban nem érzett felszabadultság és lendület lett rajtam urrá.
Tavaly amikor nélküled indult útjára a zenekar nem érezted azt, hogy távolra kerülhetsz a többiektől?
Hofi: A tavalyi beindulás előtt leültünk és beszéltünk a zenekar terveiről. Két musical-ben is játszottam egyszerre és az előadások időpontjai már korábban realizálódtak 2002. év végéig. Mivel a már bevállalt koncerteket nem szokásom lemondani és szerződés is kötött, megállapodtunk abban hogy a zenekar beindul, én végigcsinálom a színházi évadot és 2003. elején újra egyeztetünk. 2002. decemberétől már tudatosan nem vállaltam el olyan felkérést amely a Moby Dick terveivel ütközne, és most itt vagyok, dolgozom az új lemezanyag dobtémáin.
Milyennnek láttad a Moby Dicket Bertalan Balázszsal, és milyen ütősnek tartod őt?
Hofi: A végével kezdem: kivállónak! Képességeiről mindent elárul, hogy Balázs viszonylag rövid idő alatt hangról hangra levette a koncerteken játszott Moby Dick dalok dobtémáit. Szerintem rajta kívül nem biztos hogy van még olyan dobos az országban, aki ezt ilyen remekül megoldja. Minden elismerésem az övé és remélem zenekarában is lesz alkalma még jobban kibontakoztatni tehetségét, melyhez sok sikert kívánok neki! |