Star Wars: Republic Commando
A Republic Commando sajtossga, hogy trtnetben nem magukhoz a filmekhez kapcsoldik, hanem az Episode II-ben elindult kln hbor kevsb mutatott csatit dolgozza fel, amelyek sem a trilgia msodik, sem harmadik rszben nem kaptak (kapnak) helyet. Ezltal a Star Wars rajongknak tnylegesen tbbet tud nyjtani a jtk, mint hogy egyszeren vgigjtszhassk kedvenc jeleneteiket szmtgpkn.
Lehetsget kapunk, hogy egy j, a kln hbork alatt alakult specializldott hadtest katonjnak brbe bjjunk, s gy a Star Wars jtkokban megszokottnl kisebb horderej kldetseken vegynk rszt. gy hrmasban mehetnk klnbz kldetsek vgrehajtsra, egy elgg rdekesnek tn csapatirnyt elemet is bevonva a Halo-t idz FPS jtkmenetbe.
Az SW:RC egyik legjelentsebb eleme a katonai filmeket idz hangulat keltse, mind a jtkmenet, mind a plykat megelz eligazts tekintetben. gy, egy csavarknt a rendszerben nem kapjuk meg a teljes eligaztst, hanem rszben az ellensg ltal ellepett jratokat tiszttva, mindenfle ott tanyz lnytl kapjuk a tovbbi utastsokat.
A fegyverarzenl senkit sem fog a gyors beruhzsra ksztetni, mivel nincs valami b vlasztkunk. Alaphelyzetben kt fegyvert kapunk, egy DC17m nev ffegyvert, melyhez a jtk folyamn kapunk pr kiegsztt (tvcs s pncl elleni modifikci), illetve egy DC-15s pisztolyt. Ezt ksbb lecserlhetjk valamilyen msik, idegenektl ellopott fegyverre. Maga az eszkz, a tltny s a pajzs rendszere nagyon hasonlt majd a Halo-ban hasznltakra.
A grafika els rnzsre gynyr, az Unreal motor egy jabb build-jt hasznlja, a textrk lesek. A problma az n szerny vlemnyem szerint az, hogy a fejleszts egyszerre folyik PC-n s Xbox-on, s ez mr sajnos sok torzszlttrt volt felels (lsd Deus EX Invisible war cikk :-)).
Mindenesetre a jtk gretes, friss szell a Star Wars-os jtkok armadjnak; bzzunk benne, hogy az Xbox-os prhuzamos fejleszts nem jr semmilyen kompromisszumokkal. |